.

Josep Claverol Sesplugas
© Jaume Noguera

Benvolguts amics,

És amb un gran plaer que us adreço aquest missatge en aquesta nova pàgina web que s’ha creat amb ocasió de la constitució de la Fundació Valentí Claverol.

Arxius Valentí Claverol que el meu pare i jo mateix vam crear l’any 1970, ha estat, fins a aquest mes d’abril de 2009, el conservador dels diferents fons de patrimoni històric, el patrimoni de dos fotògrafs, José i el seu fill, Valentí Claverol, el meu pare. Aquesta part important de la història de les nostres estimades valls que fa un recorregut des del 1902 fins al 1974 es troba ara a la cura de la Fundació Valentí Claverol.

Aquesta fundació que tinc l’honor de presidir, amb un Patronat molt actiu, homes i dones a qui s’ha demanat d’afegir-se a aquesta aventura per les seves capacitats i també pels seus punts de vista diversos. Estic convençut que reunint un grup de persones diferents al voltant d’una fita comuna, només pot portar que bons resultants; la fita, en aquest cas, és la de continuar la tasca que van iniciar  José i Valentí Claverol de divulgar i explicar el nostre patrimoni històric amb un èmfasi especial en els aspectes educatius de la importància històrica i sociològica del nostre passat.
La fotografia i la cinematografia són unes eines importants, eines que han preservat, preserven i preservaran la història, en el seu moment i per als temps futurs.

Aquest nou començament, continuació tanmateix del que s’ha fet aquests darrers 39 anys, aquesta nova aventura,  és el treball continuat de tots nosaltres a la Fundació Valentí Claverol, un grup de persones, un equip dedicat a preservar la història per a aquesta generació i les que vindran, amb respecte, humilitat i el desig irresistible perquè la història d’aquest petit país dels Pirineus vagi pertot arreu, perquè tots la puguin conèixer, apreciar-la  i aprendre d’ella.

Vull agrair molt sincerament als components del nostre Patronat d’haver acceptat d’unir-se a nosaltres, amb les seves personalitats, sentit de l’humor i professionalisme però, sobretot, per ser el que són, veritables éssers humans que comparteixen la passió que tots tenim, que és la història del Principat d’Andorra.

Molt cordialment
Josep Claverol Sesplugas