Fundació Valentí Claverol

Objectius i pròposits

El mes d’abril de 2009, després d’haver obtingut el vist-i-plau del Govern d’Andorra per constituir una fundació privada, la Fundació Valentí Claverol  succeeix els Arxius Valentí Claverol.

La voluntat del seu president, el vicepresident i el Patronat és que l’objectiu de la  Fundació sigui explicar, divulgar i posar a l’abast del públic l’important  llegat fotogràfic i cinematogràfic que van deixar Valentí Claverol Cirici i José Claverol.

L’objectiu de la Fundació és de continuar la tasca que de manera tan diligent han dut a terme els Arxius Valentí Claverol d’ençà 1970.  El Patronat continuarà ampliant els seus fons, mantenint la seva política a llarg termini de recuperació de material de José i Valentí Claverol (tant fotogràfic com cinematogràfic) que actualment no es troba en mans de la Fundació i col·laborant, com ha fet fins ara, amb institucions tant públiques com privades.  El Patronat establirà futures col·laboracions, posant sempre un èmfasi molt especial en aquelles accions específiques en l’àmbit de l’educació, la divulgació i per posar a l’abast del jovent d’Andorra aquest important llegat històric i sociològic que José Claverol i Valentí Claverol van deixar per a les generacions futures.